Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Historický vývoj náprav vozidel
Kubiš, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je popsán historický vývoj náprav vozidel, zároveň je zde uveden přehled typů náprav s technický popisem, výhodami a nevýhodami. Pozornost je věnována také historickému vývoji odpružení a tlumení vozidel s popisem vybraných systémů. V práci jsou popsána konstrukční řešení podvozků vybraných automobilů.
Konstrukční návrh vahadla odpružení vozidla
Poláček, Vojtěch ; Ramík, Pavel (oponent) ; Bradávka, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí a pevnostní analýzou vahadla zavěšení autokrosového automobilu. V práci jsou popsány některé případy reálného použití zavěšení s tlačnou tyčí a vahadlem v automobilovém sportu. Dále se práce zabývá konstrukčním řešením dorazů zdvihu a měřením zdvihu kola. Úkolem konstrukční části je návrh tvaru, rozměrů a způsobu uložení vahadla s důrazem na nízkou hmotnost spolu se zachováním dostatečné tuhosti a pevnosti. Konstrukční řešení jsou následně podrobena deformačně napjatostní analýze za účelem optimalizace finálního tvaru.
Formula Car Rear Wheel Carrier Analysis
Oravec, Peter ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
This diploma thesis is focused on Formula Student upright analysis using final element method. The main goal is to review an effect of different boundary conditions on stress and deformation. Nowadays, the topologic optimization is a commonly used tool for design process of the upright, to create the lightest and the most rigid design possible. Boundary conditions, which should approximate reality really well, are one of inputs to topological optimization.
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Design of three-wheel vehicle
Mlynár, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
The goal of this diploma thesis is to create structural design of reverse trike vehicle. With use of vehicle dynamics simulations in software MSC Adams Car 2019 is examining suitability of double wishbone suspension with different roll centre heights and effect of longitudinal position of Centre of mass on ride properties and limits. Selected concept of reverse trike vehicle is structurally designed using Solidworks 2016 and stress is inspected with FEM software Ansys Workbench 2019.
The front axle of the three-wheel hobby vehicle
Mlynár, Adam ; Brandejs, Jan (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
This bachelor's thesis deals with design of front double wishbone suspension adaptable to reverse trike vehicle. The first chapter is devoted to the overview of three-wheel vehicles, the basic geometrical parameters of the axles and the introduction of the modified vehicle. The next chapter contains a suggestion of suitable geometry and kinematics of the axle and is inspected in program Lotus Suspension Analysis. The conclusion is devoted to conceptual design and structural design in program SolidWorks 2016. A suitable stiffness of the suspension is also proposed, and the factor of safety of the arms and the steering knuckle is checked by finite element analysis.
Návrh závodního vozidla kategorie T1
Šťáva, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem závodního vozu kategorie T1. Konstrukce vozu je tvořena trubkovým prostorovým rámem, lichoběžníkovým zavěšením předních i zadních kol, brzdovým systémem, koncepčním návrhem kapotáže. Tento výčet je základem této práce. Pro úplnost konstrukčního řešení je také navrženo umístění posádky a rozmístění komponent uvnitř rámu. Pro konstrukci, testování, simulaci a pro výpočty byly použity programy Adams Car 2016, Autodesk Inventor 2016, Ansys Workbench 18.1. Navržená koncepce závodního vozu kategorie T1 je v souladu s technickými požadavky Mezinárodní automobilové federace (FIA).
Analýza kinematiky lichoběžníkového zavěšení
Nedoma, David ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou kinematiky lichoběžníkového zavěšení. V úvodu se zabývá popisem tohoto typů zavěšení a popisem zkoumaných charakteristik. V druhé kapitole se práce zabývá vlivem změny polohy jednotlivých kinematických bodů na zkoumané charakteristiky. Na základě získaných výsledků byly vybrány body které nejvíce ovlivňují většinu kinematických charakteristik.
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Design of three-wheel vehicle
Mlynár, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
The goal of this diploma thesis is to create structural design of reverse trike vehicle. With use of vehicle dynamics simulations in software MSC Adams Car 2019 is examining suitability of double wishbone suspension with different roll centre heights and effect of longitudinal position of Centre of mass on ride properties and limits. Selected concept of reverse trike vehicle is structurally designed using Solidworks 2016 and stress is inspected with FEM software Ansys Workbench 2019.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.